ظرفیت های اقتباس از آثار سینمایی در تولید بازی های ویدیویی ایرانیدر حالی که اقتباس از آثار سینمایی سال هاست به یکی از جریان های رایج و پُربازده در صنعت بازی سازی جهانی تبدیل شده، اما در ایران این ظرفیت کاملا مغفول مانده است. - ظرفیت های اقتباس از آثار سینمایی در تولید بازی های ویدیویی ایرانی در حالی که اقتباس از آثار سینمایی سال هاست به یکی از جریان های رایج و پُربازده در صنعت بازی سازی جهانی تبدیل شده، اما در ایران این ظرفیت کاملا مغفول مانده است. به گزارش خبرگزاری مهر ، در روزهایی که فیلمی با محوریت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بر پرده سینماهای کشور در حال اکران است، بار دیگر نگاه ها به ظرفیت های روایت گری در حوزه دفاع مقدس جلب شده است. فیلم صیاد که در روایتی سینمایی، برشی از زندگی این فرمانده برجسته ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارائه می دهد، در ادامه مسیر فیلم هایی قرار دارد که طی سال های اخیر با هدف پاسداشت فرماندهان جنگ تحمیلی و تبیین نقش آفرینی آنان در تاریخ معاصر ایران ساخته شده اند. اما نکته اینجاست که چنین آثاری، علاوه بر تأثیرگذاری در عرصه سینما، قابلیت تبدیل شدن به روایت هایی تعاملی و چندرسانه ای در قالب بازی های ویدئویی را نیز دارند؛ رسانه ای که می تواند مفاهیم ارزشی و تاریخی را با زبانی نو به نسل امروز منتقل کند. برچسب ها: سینمایی - بازی های ویدیویی - ظرفیت - ایران - اقتباس - ارتش جمهوری اسلامی ایران - جمهوری اسلامی ایران |
آخرین اخبار سرویس: |