مطالب مرتبط:
مهم ترین دستاورد حوزه در قرن اخیر نقش محوری در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی ایران است
نقش حوزه های علمیه در هدایت انقلاب اسلامی انکارناپذیر است
شکل گیری حکومت اسلامی بر اساس ولایت فقیه پس از قرن ها بزرگترین دستاورد حوزه علمیه است
حوزه علمیه قم مهمترین خواستگاه انقلاب اسلامی ایران بود
حوزه علمیه قم سنگربان دین و پیشرفت انقلاب اسلامی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1404 ساعت 14:502025-05-07سياسي

نقش بی بدیل حوزه های علمیه در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی


مدیر حوزه علمیه شیروان با تأکید بر نقش محوری روحانیت در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی، خواستار بازتعریف جایگاه اجتماعی حوزه ها در گام دوم انقلاب شد.

- نقش بی بدیل حوزه های علمیه در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی بجنورد- مدیر حوزه علمیه شیروان با تأکید بر نقش محوری روحانیت در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی، خواستار بازتعریف جایگاه اجتماعی حوزه ها در گام دوم انقلاب شد.

حجت الاسلام مهدی تقوی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ریشه های انقلاب اسلامی اظهار کرد: حوزه های علمیه، خاستگاه فکری و عملی انقلاب بودند و روحانیت با نفوذ در دل مردم، نه تنها آموزه های دینی را منتقل کردند بلکه بستر آگاهی سیاسی را نیز فراهم ساختند.

انقلاب اسلامی بدون محوریت حوزه، قابل تصور نبود.

وی با تأکید بر نقش شاخص علمای حوزه در گفتمان سازی انقلاب افزود: شاگردان برجسته ای همچون امام خمینی، شهید مطهری و شهید بهشتی با عمق فقهی و بینش اجتماعی از دل حوزه برخاستند و فقه سیاسی را به زبان مردم ترجمه کردند و این بزرگان روحیه انقلابی را به نسل جدید منتقل کردند و جریانی از خودباوری و مسئولیت پذیری اجتماعی را پایه ریزی کردند.

قلب تپنده فکری جهان تشیع مدیر حوزه علمیه شیروان در ادامه با اشاره به جایگاه فعلی حوزه علمیه قم تصریح کرد: حوزه علمیه قم امروز


برچسب ها: انقلاب اسلامی - انقلاب - حوزه های علمیه - اسلامی - حوزه - استمرار - جایگاه اجتماعی
آخرین اخبار سرویس:

نقش بی بدیل حوزه های علمیه در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی

نقش بی بدیل حوزه های علمیه در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی