مطالب مرتبط:
فیلم | برشی از نشست رونمایی از کتاب درسی جدید حوزه علمیه با عنوان علوم قرآنی
ترویج حکمت های تربیتی و فرهنگی علوی در پنجمین جشنواره امامت و مهدویت
برنامه های تربیتی سپاه الغدیر یزد با محوریت نو+جوان آغاز شد
خصوصی سازی ناکارآمد و اصلاح نظام بانکی محور اصلاحات اقتصادی
اجرای موفق طرح های تربیتی در گرو حضور میدانی و پیوست فرهنگی است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1404 ساعت 12:052025-06-09اجتماعي

پاره کردن کتاب های درسی نشانه ای از خشم فروخورده و ضعف نظام تربیتی است


یک کارشناس ارشد علوم تربیتی با اشاره به پدیده پاره کردن کتاب های درسی توسط برخی دانش آموزان در پایان سال تحصیلی، این رفتار را ناشی از تخلیه هیجانی، - پاره کردن کتاب های درسی نشانه ای از خشم فروخورده و ضعف نظام تربیتی است ایسنا/همدان یک کارشناس ارشد علوم تربیتی با اشاره به پدیده پاره کردن کتاب های درسی توسط برخی دانش آموزان در پایان سال تحصیلی، این رفتار را ناشی از تخلیه هیجانی، بی ارتباطی محتوای درسی با زندگی واقعی و نبود آیین نامه های فرهنگی در نظام آموزشی دانست و بر لزوم بازنگری در رویکردهای تربیتی و فرهنگی مدارس تأکید کرد.

علی اصغر طلایی مشعوف در گفت وگو با ایسنا پیرامون پدیده پاره کردن کتاب های درسی در پایان سال تحصیلی، گفت: تحلیل پدیده های اجتماعی ذاتاً چندبُعدی است و این رفتار هم تنها یک تخلیه ساده هیجانی نیست، بلکه زنگ خطری جدی درباره وضعیت روانی، فرهنگی و ساختاری نظام آموزشی ماست.

طلایی با اشاره به فشارهای روانی وارد شده به دانش آموزان، خاطرنشان کرد: نظام آموزشی ما تا حد زیادی مبتنی بر محفوظات، رقابت های ناسالم، آزمون های پرفشار و آموزش های تک بعدی است.

بسیاری از دانش آموزان، مدرسه را نه محلی برای رشد و خلاقیت، بلکه فضای اجبار و اضطراب می دانند.


برچسب ها: کتاب های درسی - تربیتی - پایان سال - علوم تربیتی - دانش آموزان - پدیده - پاره
آخرین اخبار سرویس:

پاره کردن کتاب های درسی نشانه ای از خشم فروخورده و ضعف نظام تربیتی است

پاره کردن کتاب های درسی نشانه ای از خشم فروخورده و ضعف نظام تربیتی است