پاره کردن کتاب های درسی نشانه ای از خشم فروخورده و ضعف نظام تربیتی استیک کارشناس ارشد علوم تربیتی با اشاره به پدیده پاره کردن کتاب های درسی توسط برخی دانش آموزان در پایان سال تحصیلی، این رفتار را ناشی از تخلیه هیجانی، - پاره کردن کتاب های درسی نشانه ای از خشم فروخورده و ضعف نظام تربیتی است ایسنا/همدان یک کارشناس ارشد علوم تربیتی با اشاره به پدیده پاره کردن کتاب های درسی توسط برخی دانش آموزان در پایان سال تحصیلی، این رفتار را ناشی از تخلیه هیجانی، بی ارتباطی محتوای درسی با زندگی واقعی و نبود آیین نامه های فرهنگی در نظام آموزشی دانست و بر لزوم بازنگری در رویکردهای تربیتی و فرهنگی مدارس تأکید کرد. علی اصغر طلایی مشعوف در گفت وگو با ایسنا پیرامون پدیده پاره کردن کتاب های درسی در پایان سال تحصیلی، گفت: تحلیل پدیده های اجتماعی ذاتاً چندبُعدی است و این رفتار هم تنها یک تخلیه ساده هیجانی نیست، بلکه زنگ خطری جدی درباره وضعیت روانی، فرهنگی و ساختاری نظام آموزشی ماست. طلایی با اشاره به فشارهای روانی وارد شده به دانش آموزان، خاطرنشان کرد: نظام آموزشی ما تا حد زیادی مبتنی بر محفوظات، رقابت های ناسالم، آزمون های پرفشار و آموزش های تک بعدی است. بسیاری از دانش آموزان، مدرسه را نه محلی برای رشد و خلاقیت، بلکه فضای اجبار و اضطراب می دانند. برچسب ها: کتاب های درسی - تربیتی - پایان سال - علوم تربیتی - دانش آموزان - پدیده - پاره |
آخرین اخبار سرویس: |