مطالب مرتبط:
از مهاجر تا شاهد؛ صنعت پهپاد ایران چگونه توسعه یافت؟
بانک دی، حامی ویژه هفدهمین نمایشگاه صنعت مالی ایران
انتقال 1.8 تن طلا از مسکو به ایران در قبال پهپاد
تشریح ابتکار ایران برای تسهیل و توسعه ترانزیت در قلمرو اکو
تشریح ابتکار ایران برای تسهیل و توسعه ترانزیت در قلمرو اکو
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1404 ساعت 11:252025-06-02اقتصادي

توسعه صنعت پهپاد ایران ؛ از مهاجر تا شاهد


«من به یکی از شرکت های آمریکایی گفتم که پهپادهای زیادی می خواهم.

در ایران آن ها پهپادهای خوبی می سازند و با 35 هزار تا 40 هزار دلار پهپاد می سازند.

- پهپاد غزه یا شاهد 149 دوربردترین پهپاد بومی و ساخت صنایع هوایی بوده که در اردیبهشت ماه 1400 رونمایی شد.

    این پرنده بدون سرنشین از نوع سنگین و پهن پیکر بوده که شامل 21 متر طول بال، 35 ساعت مداومت پرواز، سقف پروازی 35 هزار پا (معادل 10.

5 کیلومتر)، بیشینه سرعت پروازی 350 کیلومتر بر ساعت و توان حمل محموله تا 500 کیلوگرم است.

    در پهپاد غزه برای نخستین بار به جای موتورهای پیستونی و دورانی از موتور توربوپراپ استفاده شده به گونه ای که استفاده از این نوع موتور به دلیل آنکه دارای توربین گاز است، می تواند در ارتفاعات بالاتر راندمان بیشتری داشته باشد، همچنین سرعت بیشتری را برای پرنده فراهم می کند که همین ویژگی باعث افزایش سقف پروازی و سرعت بیشتر پهپاد غزه نسبت به دیگر پهپادها است.

  ارتقا هوشمندی پهپادهای ایرانی پس از وعده صادق البته یکی از خصوصیت هایی که پس از وعده صادق می توان در پهپادهای ایرانی مشاهده کرد، ارتقا هوشمندسازی پهپادها است به گونه ای که فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) سردار محمدرضا حسنی آهنگر از رونمایی چند دستاورد در حوزه هوش مصنوعی در امسال خبر داده و می گوید: هدایت و کنترل ریز


برچسب ها: پهپاد - شرکت های آمریکایی - موتور - کیلومتر - استفاده - هزار - سرعت
آخرین اخبار سرویس:

توسعه صنعت پهپاد ایران ؛ از مهاجر تا شاهد

توسعه صنعت پهپاد ایران ؛ از مهاجر تا شاهد