میانگین پایین امتحانات نهایی؛ زنگ خطر یا فرصت بازنگری؟رییس مرکز ارزشیابی آموزش و پرورش، تأکید کرد: نمرات پایین دانش آموزان نشانگر بحران نیست بلکه فرصتی برای اصلاح علمی و دقیق نظام آموزشی کشور است. - رییس مرکز ارزشیابی آموزش و پرورش، تأکید کرد: نمرات پایین دانش آموزان نشانگر بحران نیست بلکه فرصتی برای اصلاح علمی و دقیق نظام آموزشی کشور است. به گزارش خبرگزاری مهر ، محسن زارعی رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با اشاره به حواشی اخیر پیرامون میانگین پایین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان، گفت: آزمون های نهایی، صرفاً معیار نمره دهی یا رتبه بندی نیستند؛ بلکه ابزار علمی برای ارزیابی تحقق اهداف آموزشی مصوب در سطح ملی اند. وی با تأکید بر اینکه نباید صرفاً بر اساس عدد و بدون تحلیل کیفی به قضاوت پرداخت، افزود: این تصور که میانگین پایین عددی حکم به ناکارآمدی کامل نظام آموزشی می دهد صحیح نیست. بر اساس آزمون های سراسری، تمام اهداف برنامه های درسی با طراحی تخصصی گروه های علمی پوشش داده می شوند و دانستن میانگین ها، جایگاه دانش آموزان و مناطق مختلف را در دستیابی به این اهداف آشکار می کند. زارعی تصریح کرد: سال گذشته، میانگین نمرات رشته تجربی دانش آموزان کشور حدود 12 بود که به معنای تحقق 60 درصدی اهداف برنامه درسی است. برچسب ها: آموزش و پرورش - آموزش - دانش آموزان - نظام آموزشی - امتحانات نهایی - آموزشی - میانگین |
آخرین اخبار سرویس: |