مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 تیر 1394 ساعت 10:312015-07-06فرهنگي

مفاخر حوزه تمدنی را بهتر بشناسیم/16 غلام محمد عطایی رباب نواز برجسته افغانستان


غلام محمد عطایی از برجسته ترین رباب نوازان افغانستان بود که در کنار هنرمندان بزرگ موسیقی این کشور همنوازی کرده و آثار فاخری از خود به یادگار گذاشته است.

- "، غلام محمد عطایی از برجسته ترین رباب نوازان افغانستان بود که در کنار هنرمندان بزرگ موسیقی افغانستان همنوازی کرده و آثار فاخری از خود به یادگار گذاشته است.

عطایی در سال 1327 خورشیدی در محله شهر کهنه هرات به دنیا آمد و از همان کودکی به موسیقی علاقه مند شد و در جشن ها و کنسرت های موسیقی که در مدرسه محل تحصیل وی برگزار می شد شرکت می کرد.

عطایی، در گفت وگو با بصیراحمد حسین زاده ، منتشره در فصلنامه دُرّ دری (شماره 9-10، تابستان 1378)، از آشنایی خود با موسیقی و رباب چنین یاد کرده است: در زمانی که من مدرسه می رفتم، معمولاً در جشن هایی که به مناسبت سالروز استقلال افغانستان برگزار می شد، کنسرت های اجرا می شد و نوجوانان و جوانان در اجرای آنها شرکت می کردند و من هم که از کودکی به موسیقی بسیار علاقه داشتم، شرکت می کردم و آواز می خواندم.

بسیار آرزو داشتم تا رباب نواختن را یاد بگیرم که پس از مقداری تلاش، توانستم، موفیقت های اندکی به دست آورم.

عطایی در سال 1342 خورشیدی رباب نوازی را به صورت جدی دنبال کرد و برای اولین بار شاگرد کریم خوشنواز هروی شد و بعد از مدت کمتر از یک سال که دستش با رب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مفاخر حوزه تمدنی را بهتر بشناسیم/16 غلام محمد عطایی رباب نواز برجسته افغانستان

مفاخر حوزه تمدنی را بهتر بشناسیم/16 غلام محمد عطایی رباب نواز برجسته افغانستان