مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 تیر 1394 ساعت 01:362015-07-14پزشكي

شاخص مصرف سیگار در همدان بالاتر از میانگین کشوری


شیوع و کاهش سن مصرف سیگار و دخانیات از معضلات اجتماعی است که عوارض ناشی از بروز بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها در بین مصرف کنندگان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، فراگیری مصرف دخانیات یک معضل اجتماعی است که به سبب تولید و ورود قاچاق مواد دخانی در برندهای مختلف، فروش آن در تمام فروشگاه های عرضه مواد غذایی و سوپر مارکت ها ملموس شده است و در اکثر سوپر مارکت ها قفسه ای برای فروش سیگار وجود دارد و سیگار به عنوان یکی از کالاهای اساسی در سبد خرید برخی افراد خانوارها در دسترس آسان قرار گرفته است.

کاهش سن مصرف سیگار در نوجوانی و جوانی در پشت معضل اعتیاد و فزونی مصرف مواد مخدر پنهان و کمرنگ شده است و در حالی که سیگار مقدمه ای برای گرایش مصرف کنندگان به سمت اعتیاد است و پیامدهای اجتماعی آن امروز به وفور نمایان شده است.

متأسفانه بر دستان و گوشه لبان برخی افراد سالمند، میانسال، جوانان و نوجوانان نیز سیگار نقش بسته و با پوک زدن بر آن احساس مسرت کرده و عاملی برای کنترل خشم و اضطراب نیز به شمار می آید و در سنین پایین تر نیز نشاط خود بزرگ بینی بروز می کند که این اتفاق یکی از آسیب های اجتماعی جامعه سنتی و امروزی بوده و هست.

اثرات سوء سیگار بر روی سلامتی انسان بر همه اثبات شده و بارها و بارها از سوی پزشکان متخصص عنوان شده است اما متأسفانه شاهد کاهش سن مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص مصرف سیگار در همدان بالاتر از میانگین کشوری

شاخص مصرف سیگار در همدان بالاتر از میانگین کشوری