مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 تیر 1394 ساعت 12:552015-07-15بين الملل

عضو کنگره آمریکا: از اشتباه ماجرای عراق در مورد ایران درس بگیریم


گریگوری میکس ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از نیویورک گفت کنگره نباید اشتباهی را که در دوره عراق مرتکب شد در مورد ایران هم مرتکب شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، میکس در نشست استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: وقتی به اظهارات نیکلاس برنز ، معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا ، در این نشست گوش می دادم یکی از مسائلی که وی روی آن تاکید کرد این بود که اگر آمریکا از این مذاکرات کنار کشیده بود بقیه نیز کنار می کشیدند.

ما گفتیم خیر.

(در آن صورت نیز) بقیه شرکای ما تلاش می کردند به توافق دست یابند.

بنابراین سوال نخست من خطاب به ژنرال مایکل هیدن (مدیر سابق سیا) این است که آیا شما فکر می کنید ما باید از مذاکرات کنار می کشیدیم، حتی اگر این کار به این می انجامید که گروه پنج به اضافه یک از هم بپاشد و وحدتی که ما در 20 ماه گذشته داشتیم از بین برود؟ مایکل هیدن در پاسخ گفت: چیزی که اتفاق افتاد این است که اگر ما این کار را امروز می کردیم ، این کار موجب از بین رفتن وحدت گروه پنج به اضافه یک می شد و ما مقصر آن قلمداد می شدیم.

این همان مخمصه ای است که ما خودمان را در آن گرفتار کردیم.

میکس نیز گفت: پس شما با این موافقید که اگر ما از مذاکرات کنار می کشیدم و مقصر شناخته می شدیم نگه داشتن این ائتلاف و حفظ یکپارچگی آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو کنگره آمریکا: از اشتباه ماجرای عراق در مورد ایران درس بگیریم

عضو کنگره آمریکا: از اشتباه ماجرای عراق در مورد ایران درس بگیریم