مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مرداد 1394 ساعت 10:362015-07-23پزشكي

معرفی 2 محصول پزشکی جالب


در هفته ای که گذشت، خبرهایی مانند «تشخیص سرطان مری با اتصال یک قرص به نخ»، «سه کشور آسیایی متهم به جاسوسی شدند»، «مشاهده اندام های داخلی بدن به صورت چهار بعدی» و .

- "،در هفته ای که گذشت اخبار متفاوتی در حوزه فناوری منتشر شدند تا گواهی برای پیشرفت در این حوزه باشند اما برخی خبرها بیش از سایرین مورد توجه قرار گرفتند.

در زیر به معرفی برخی از این خبرها می پردازیم.

تشخیص سرطان مری با اتصال یک قرص به نخ محققان دانشگاه کمبریج با استفاده از روشی با نام قرص متصل به نخ به دنبال تشخیص زودهنگام سرطان مری هستند.

در این روش، یک قرص متصل به نخ به نام Cytosponge که به اندازه یک قرص مولتی ویتامین است توسط شخص بلعیده شده تا وارد مری شود.

این قرص پس از ورود به مری، چند خراش کوچک و در حد میکروسکوپی روی سلول ها ایجاد کرده و حجم آن در چند لحظه و همانطور که در شکل زیر مشاهده می شود همانند یک اسفنج افزایش یافته و بزرگ می شود.

محققان قرص متصل به نخ را پس از این فرآیند از دهان شخص خارج کرده و به بررسی آن می پردازند.

سه کشور آسیایی متهم به جاسوسی شدند رسانه های تایلندی مانند بانکوک پست در گزارشی از خرید تجهیزات و نرم افزارهای جاسوسی این کشور برای نفوذ به اسمارت فون، لپ تاپ و همینطور تبلت شهروندان تایلندی در فواصل سال های 2013 و 2014 میلادی خبر داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی 2 محصول پزشکی جالب

معرفی 2 محصول پزشکی جالب