مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مرداد 1394 ساعت 22:202015-07-24بين الملل

واکنش ظریف به سخنان کری


وزیر امورخارجه کشورمان به سخنان امروز همتای امریکایی اش واکنش نشان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، اقای ظریف در پاسخ به سخنان امروز وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه شورای روابط خارجی ضمن با تاکید بر اینکه صرفا به علت اشاره ناقص آقای کری به برخی نکات مطرح شده در مذاکرات ناگزیر باید نکاتی را مطرح کنیم؛ اظهار داشت: 1-همان گونه که بارها اعلام کرده ایم مقاومت مردم ایران در برابر فشارهای مختلف بین المللی برای کنار گذاشتن برنامه صلح آمیز هسته ای و پیگیری حقوق خود بر مبنای ان پی تی که در حماسه سیاسی انتخابات سال 92 با حضور 73 درصدی مردم در انتخابات متبلور شد، در نهایت آمریکا را وادار ساخت که راه تقابل را کنار گذاشته و تمرکز خود را بر حل و فصل موضوع از طریق گفتگو قرار دهد، موضوعی که آقای کری امروز به نحوی به آن اشاره کرد.

2- اما متاسفانه امروز نیز وزیر خارجه آمریکا یک بار دیگر از طناب پوسیده quotation mark توان آمریکا برای استفاده از نیروی نظامی quotation mark سخن گفت.

آقای کری به خوبی می داند که در طول مذاکرات بی فایده بودن این تهدیدات تو خالی علیه ملت ایران و مقاومت مردم ایران در برابر این گونه اقدامات را بارها شنیده است.

علاوه بر اینکه این حرف ها مربوط به قرن گذشته است و امروز مخالف قواعد آمره حقوق بین الملل است، بلکه حتی خود او و دیگر مقامات آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ظریف به سخنان کری

واکنش ظریف به سخنان کری