مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مرداد 1394 ساعت 18:102015-07-26اقتصادي

دستیابی محقق دانشگاه فردوسی مشهد به دانش فنی تکثیر یکی از پنج گل برتر دنیا


پژوهشگر مرکز رشد فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با اجرای تحقیقاتی به دانش فنی تولید اندام تکثیری یکی از پنج گل برتر دنیا دست یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی امروز گفت : پیش از این تکثیر لیلیوم یا سوسن در کشورمان از طریق کاشت quotation mark سوخ quotation mark (اندام تکثیری گل سوسن) و با واردات از کشورهایی همچون هلند ، شیلی ، چین و ژاپن صورت می گرفت اما علی میرچولی محقق جوان ایرانی موفق به تولید سوخ سوسن در داخل کشور شد.

ابراهیمی با بیان اینکه سوخ ها پس از یک دوره کشت دچار کاهش اندازه شده و در دوره کشت بعدی گلی با کیفیت پایین تولید می کنند افزود : تولید کنندگان گل سوخ های سوسن یک بار کشت شده را دور می ریزند و دوباره اقدام به خرید آن می کنند که این امر مستلزم صرف هزینه برای وارد کردن دوباره سوخ لیلیوم از کشورهای خارجی است.

علی میرچولی هم روش تولید سوخ را کشت بافت و فلس برداری ذکر کرد و گفت : با اجرای این طرح به دانش فنی تولید اندام تکثیری گل سوسن مجهز شدیم و کاربردی شدن این دانش می تواند از واردات آن و خروج ارز جلوگیری کند.

وی هچنین از طراحی و پیاده سازی نرم افزاری برای شناسایی تمام گونه های بومی گیاهی کشور خبر داد و گفت : این نرم افزار قادر است از طریق تصاویر گیاهان اطلاعاتی در زمینه نام گونه ، محل رویش و خانوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی محقق دانشگاه فردوسی مشهد به دانش فنی تکثیر یکی از پنج گل برتر دنیا

دستیابی محقق دانشگاه فردوسی مشهد به دانش فنی تکثیر یکی از پنج گل برتر دنیا