مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 13:452015-07-28سياسي

جنگل های ارسباران و کویر لوت در راه ثبت جهانی


پرونده جنگل های ارسباران و کویر لوت به عنوان میراث طبیعی کشور برای ثبت جهانی و قرار گرفتن در فهرست آثار یونسکو آماده می شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه این پرونده ها در حال نهایی شدن و دارای اولویت است گفت: کمیته میراث طبیعی که معاونت گردشگری هم یکی از اعضای آن محسوب می شود همه تلاش خود را برای تکمیل این پرونده به کار می برد تا این دو اثر را به عنوان نخستین آثار طبیعی ایران به جهانیان معرفی کند.

مرتضی رحمانی موحد افزود: تکمیل دو پرونده مربوط به جنگل های ارسباران و بیابان لوت مانند دیگر پرونده هایی که برای ارائه به یونسکو ارائه می شود زمان بر است و با توجه به وسعت وگوناگونی اقلیمی و جانوری منحصر به فرد در هر کدام نیاز به بررسی ها و نظارت دقیق داریم.

وی گفت: منحصر بفرد بودن، نشان دادن فرآیند تحول یک اثر در طول تاریخ زمین شناختی، مکان هایی که از نظر بیولوژیکی و اکولوژیکی دارای ویژگی های خاص هستند و پدیده هایی که در معرض خطر قرار دارند از جمله معیارهای ثبت جهانی آثار طبیعی به شمار می رود.

کویر لوت در سال های 2005 تا 2009 به عنوان گرمترین نقطه زمین معرفی شده است، ضمن اینکه بلندترین هرم ماسه بادی های جهان در این بیابان قرار دارد که این هرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های ارسباران و کویر لوت در راه ثبت جهانی

جنگل های ارسباران و کویر لوت در راه ثبت جهانی