مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مرداد 1394 ساعت 07:452015-08-06بين الملل

ظریف: انزجار از سیاستهای غلط ایالات متحده منحصر به مردم ایران نیست


وزیر امورخارجه کشورمان به سخنان دیروز رییس جمهور امریکا واکنش نشان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، اقای ظریف در پاسخ به سخنان روز گذشته اوباما نکاتی را خاطرنشان کرد:1- جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود.

لذا این ادعا که در توافق اخیر وین راه های مختلف دستیابی ایران به سلاح هسته ای بسته شده، در واقع تحصیل حاصل است و صرفا به منظور راضی کردن منتقدین داخلی و صهیونیست ها بیان می شود.

2- تحولات چندین سال گذشته نشان داده آنچه موجب ناامنی و گسترش افراط و تروریسم در منطقه ما شده است، سیاست ها و اقدامات نسنجیده دولت های ایالات متحده و برخی از متحدانشان در منطقه به ویژه رژیم صهیونیستی بوده که جز تخریب و جنگ و افراط برای مردم این منطقه و جهان حاصلی نداشته است.

مقامات کنونی آمریکایی بارها خود به این واقعیات اذعان کرده اند ولی همچنان تلاش می کنند با فرافکنی از واقعیات تاریخی فرار کنند.

3- صلح، امنیت و ثبات در محیط پیرامونی همواره مهمترین اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده است که برشناخت صحیح از واقعیات این منطقه بنا شده و به عکس فراز و نشیب ها، دوگانگی ها و تناقضات خطرناک سیاست های برخی کشورهای مؤثر، از انسجام و استمرار برخوردار بوده و همواره بر صلح و دوستی با همه همسایگان، حمایت از خواست م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: انزجار از سیاستهای غلط ایالات متحده منحصر به مردم ایران نیست

ظریف: انزجار از سیاستهای غلط ایالات متحده منحصر به مردم ایران نیست