مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مرداد 1394 ساعت 15:502015-08-09بين الملل

پاپ حملات اتمی هیروشیما و ناکازاکی رانماد قدرت مفرط تخریب انسانی خواند


پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان یکشنبه با نفرت و انزجار حملات هسته ای به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را که 70 سال پیش اتفاق افتاد، خاطر نشان کرد و گفت این حملات نماد قدرت مفرط تخریب انسانی است .

پاپ فرانسیس در برابر جمعیتی که در زیر آفتاب داغ در میدان سنت پیتر واتیکان تجمع کرده بودند ، اعلام کرد انفجارهای بمب اتمی در هیروشیما در ششم اوت 1945 و نهم اوت در ناکازاکی حادثه تاسف برانگیزی است که امروز نیز موجب انزجار و تنفر است.

پاپ در دعای سنتی روز یکشنبه گفت : این بمب ها نماد قدرت مفرط تخریبی انسان است ، هنگامی که انسان از پیشرفت های علوم و فنون استفاده اشتباه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از واتیکان ، پاپ فرانسیس به تازگی بخشنامه ای درباره محیط زیست با عنوان لوداتو سی منتشر کرد که در آن او به ویژه به بشریت در خصوص گرایش به انسان محوری به ضرر طبیعت هشدار داده است .

وی در لوداتو سی نوشت : انسان محوری نوین سرانجام موجب فراتر قرار گرفتن عقل فنی بر واقعیت شده است .

زندگی در حال رها شدن به سبب شرایطی است که فنون به وجود آورده است و فنون به عنوان مهم ترین راه تفسیر وجود شناخته شده است.

پاپ فرانسیس از بشریت خواست تا برای همیشه از جنگ چشم پوشی کند و سلاح های هسته ای و کشتار جمعی را کنار گذارد و ایجاد اخلاق برادری را در جهان ضرور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاپ حملات اتمی هیروشیما و ناکازاکی رانماد قدرت مفرط تخریب انسانی خواند

پاپ حملات اتمی هیروشیما و ناکازاکی رانماد قدرت مفرط تخریب انسانی خواند