مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مرداد 1394 ساعت 09:152015-08-10بين الملل

کودکان سختگیر در غذا خوردن بیشتر در معرض مشکلات احساسی هستند


نتایج تحقیقاتی که به تازگی در آمریکا منتشر شده است نشان می دهد کودکانی که در زمینه تغذیه سختگیر هستند، بیشتر از دیگر کودکان در معرض مشکلات احساسی قرار دارند.

این تحقیق که بر روی سه هزار و چهارصد و سی و سه کودک صورت گرفته و نتایج آن در نشریه آمریکایی پدیاتریکس Pediatrics منتشر شده حاکی از آن است که بیست درصد از کودکان دو تا شش سال در آمریکا در زمینه انتخاب غذاها و خوردن آنها سختگیر هستند.

از مجموع کودکانی که در این تحقیق شرکت کرده بودند، نزدیک به هجده درصد در زمینه انتخاب غذا نسبتا سختگیر بودند و سه درصد از آنها در فهرست کودکانی گنجانده شدند که در زمینه تغذیه بی اندازه سختگیر هستند.

نانسی زوکر، مدیر مرکز درمانی دوک Duke که به طور تخصصی در زمینه اختلالات تغذیه فعالیت می کند، اعلام کرد کودکانی که ما رفتار غذایی شان را در این تحقیق مورد بررسی قرار دادیم، کودکانی نیستند که هر از گاهی از خوردن یک غذا خودداری می کنند بلکه عمدتا کودکانی هستند که آنقدر در انتخاب غذا و خوردن آن سختگیری می کنند که این مسئله برای سلامت آنها مشکل ساز می شود.

رفتار غذایی سختگیرانه کودکان می تواند شکلهای مختلف به خود بگیرد و سلامت، رشد و روابط آنها را با پدر و مادر تحت تاثیر قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان سختگیر در غذا خوردن بیشتر در معرض مشکلات احساسی هستند

کودکان سختگیر در غذا خوردن بیشتر در معرض مشکلات احساسی هستند