مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مرداد 1394 ساعت 13:462015-08-13سياسي

5 اثر فرهنگی در لرستان ثبت موقت جهانی هستند


مسئول دبیرخانه انجمن فرهنگی و گردشگری شهرستان خرم آباد گفت: بیش از یک هزار میراث غیرمادی که از این تعداد 2 هزار و 350 میراث غیرمنقول، - به گزارش سایت قطره و به نقل از، چغلوندی، ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خرم آباد که در فرماندار شهرستان برگزارشد، اظهار داشت: انجمن میراث فرهنگی نهادی ملی- فرهنگی، غیرانتقاعی و وابسته به میراث فرهنگی کشور است که برحسب ضرورت و تشخیص سازمان در مراکز استان ها، شهرستان ها، بخش ها و روستاها و یا برای موزه ها و آثار تاریخی تشکیل می شود.

وی افزود: حفظ و تقویت هویت ملی، قومی، اعتقادی و انسانی، حفظ تنوع فرهنگی و اجتماعی، تبیین ریشه های یکپارچگی، کاهش اتکا به اقتصاد تک محصولی، ایجاد شغل و کاهش سیل مهاجرت از روستا به شهر از جمله مهم ترین اهداف این انجمن است.

مسئول دبیرخانه انجمن فرهنگی و گردشگری شهرستان خرم آباد حفاظت و حراست از آثار مادی و غیر مادی را از وظایف دیگر این انجمن عنوان و بیان کرد: تپه، بنا و بافت از آثار غیرمنقول مادی، اشیا و آثار قابل حمل از آثار منقول مادی و زبان و سنت و فرهنگ از آثار غیر مادی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار اثر غیرمنقول شناسایی شده در لرستان وجود دارد و بیش از یک هزار میراث غیرمادی که از این تعداد دو هزار و 350 میراث غیرمنقول، 32 اثر غیر مادی ثبت ملی و پن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 اثر فرهنگی در لرستان ثبت موقت جهانی هستند

5 اثر فرهنگی در لرستان ثبت موقت جهانی هستند