مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مرداد 1394 ساعت 11:102015-08-14بين الملل

وکلای زندانی گوانتانامو تعهد اوباما را برای بستن این زندان زیر سوال بردند


وزارت دادگستری آمریکا قرار است پیش از نیمه شب امشب درباره قبول یا رد درخواست حقوقی برای آزادی یکی از زندانیان گوانتانامو که پس از هشت سال اعتصاب غذا 33 و نیم کیلو وزن دارد تصمیم بگیرد.

وکلای طارق عده زندانی گوانتانامو اعلام کردند شیوه تصمیم گیری وزارت دادگستری آمریکا نشان دهنده میزان جدیت باراک اوباما رییس جمهوری این کشور درباره بستن این زندان تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اش در ژانویه سال 2017 میلادی خواهد بود.

آنها اوباما را به بی میلی در استفاده از اختیارات اجرایی اش در بستن زندان گوانتانامو متهم و درباره پایبندی وی به وعده هایش در این زمینه ابراز تردید کردند.

عمر فرح وکیل این زندانی گفت : میان آنچه که دولت آمریکا درباره تمایل به بستن زندان گوانتانامو می گوید و آنچه واقعامی کند ناهماهنگی فاحشی وجود دارد و در واقع فقط می توان روی اقدامات دولت آمریکا حساب کرد.

به این زندانی یمنی 36 ساله که از سال 2007 میلادی از خوردن غذای جامد خودداری کرده است از راه بینی با لوله مایعات داده می شود.

کاهش شدید وزن وی در 18 ماه گذشته موجب افزایش نگرانی وکلایش شده است به طوری که آنها احتمال می دهند موکلشان از گرسنگی بمیرد.

مقامات وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) می گویند وی تحت مراقبت های خوبی قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وکلای زندانی گوانتانامو تعهد اوباما را برای بستن این زندان زیر سوال بردند

وکلای زندانی گوانتانامو تعهد اوباما را برای بستن این زندان زیر سوال بردند