مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 مرداد 1394 ساعت 11:202015-08-22سياسي

فضای فعلی زندان ها پاسخگوی تعداد زندانیان نیست


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه استفاده از مجازات جایگزین حبس در جهت کاهش آسیب های اجتماعی موثر است، گفت: فضای فعلی زندان ها پاسخگوی تعداد زندانیان نیست.

موسی غضنفرآبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ضرورت جایگزینی مجازات جایگزین احکام حبس برای کاهش تعداد زندانیان، گفت: در قانون جدید مجازات اسلامی پیش بینی های لازم برای استفاده از مجازات های دیگر به جای حبس انجام شده، البته باید تاکید کرد که استفاده از مجازات جایگزین حبس مزیت هایی دارد که باید به این نکات مثبت هرچند کوچک توجه شود.

نماینده مردم بم درمجلس شورای اسلامی، افزود: به طور حتم استفاده از احکام جایگزین حبس هزینه های تحمیل شده به جامعه برای نگهداری از زندانیان و ساخت زندان را کاهش می دهد.

غضنفرآبادی ادامه داد: با توجه به اینکه مجازات حبس آن هم برای مدتی طولانی محوریت یک خانواده را مورد آسیب قرار می دهد استفاده از مجازات جایگزین نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مجازات جایگزین حبس تعداد بسیاری از زندانیان را از پشت میله های زندان نجات می دهد، افزود:البته استفاده از مجازات جایگزین حبس با نوع جرم و تخلف صورت گرفته متفاوت است، بنابراین برای ایجاد ندامت و پشیمانی در فرد متخلف باید مجازات جایگزین حبس مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای فعلی زندان ها پاسخگوی تعداد زندانیان نیست

فضای فعلی زندان ها پاسخگوی تعداد زندانیان نیست