مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 شهریور 1394 ساعت 15:002015-08-24بين الملل

نیویورک تایمز: خطرات توافق هسته ای ایران در آینده / تکمیلی


روزنامه نیویورک تایمز در اینترنت امروز در گزارشی به قلم دیود سانجر و مایکل گوردون نوشت: در حالیکه باراک اوباما رییس جمهور آمریکا تلاش سه هفته ای اش را برای به تصویب رساندن توافق هسته ای ایران آغاز می کند، با این واقعیت سیاسی مواجه است که قوی ترین استدلال وی در حمایت از تصویب توافق همچنین به بزرگترین آسیب پذیری او تبدیل شده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: اوباما این استدلال را مطرح کرده است که محدودیتهای شدید در مورد میزان سوختی که ایران می تواند در اختیار داشته باشد، تعداد سانتریفیوژهای عملیاتی آن و نوع فناوری که می تواند از آن برخوردار باشد، برای این کشور شتاب به سمت دستیابی به بمب را طی پانزده سال آینده بسیار دشوار خواهد کرد.

مشکل او این است که اکثر محدودیتهای چشمگیر در مورد برنامه تهران پس از پانزده سال لغو می شود - و پس از آن ایران در تولید اورانیوم در مقیاس صنعتی آزاد است.

آدام شیف عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از موافقان توافق است، می گوید: نگرانی اصلی من درباره این توافق این حقیقت است که آنها ظرف پانزده سال از قابلیت بسیاری مدرن با مشروعیت بین المللی در زمینه غنی سازی برخوردارند و هضم این مسئله دشوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورک تایمز: خطرات توافق هسته ای ایران در آینده / تکمیلی

نیویورک تایمز: خطرات توافق هسته ای ایران در آینده / تکمیلی