مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 شهریور 1394 ساعت 12:252015-09-11بين الملل

هواپیماهای جنگنده ترکیه مواضع پ ک ک را در شمال عراق هدف قرار دادند


یک منبع امنیتی در ترکیه روز جمعه در گفتگو با رویترز اعلام کرد هواپیماهای جنگنده ترکیه در طول شب مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را در شمال عراق بمباران کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز از آنکارا، این بمباران، تازه ترین مورد در یک رشته حملات هوایی روزانه علیه ستیزه جویان در بحبوحه تشدید خشونت ها در جنوب شرقی ترکیه است.

از زمان از سرگیری درگیری ها بین پ ک ک و نیروهای دولتی ترکیه پس از فروپاشی آتش بس در ماه ژوییه که روند صلح آغاز شده در سال 2012 را به منظور پایان دادن به سه دهه جنگ نابود کرد، صدها تن از ستیزه جویان و نیروهای امنیتی کشته شده اند.

این منبع اعلام کرد بیش از 15 هواپیمای جنگنده در حملاتی که مدت کوتاهی پیش از نیمه شب آغاز شد و تا ساعت پنج صبح به وقت محلی (0200 به وقت گرینویچ) ادامه داشت، مکان هایی را در کوهستان های شمال عراق که پ ک ک در آن مستقر است، هدف قرار دادند.

در دیاربکر، بزرگ ترین شهر در منطقه عمدتا کردنشین جنوب شرقی ترکیه، منابع امنیتی اعلام کردند ستیزه جویان مظنون پ ک ک صبح روز جمعه به سوی یک رستوران در منطقه تجاری اصلی شهر تیراندازی و سه مامور پلیس و یک غیرنظامی را زخمی کردند.

یکی از ماموران در این تیراندازی به شدت زخمی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هواپیماهای جنگنده ترکیه مواضع پ ک ک را در شمال عراق هدف قرار دادند

هواپیماهای جنگنده ترکیه مواضع پ ک ک را در شمال عراق هدف قرار دادند