مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 شهریور 1394 ساعت 09:302015-09-14بين الملل

بازداشت چندین معترض کوبایی در آستانه سفر پاپ


در آستانه سفر پاپ به کوبا، نیروهای پلیس این کشور روز یکشنبه حدود پنجاه نفر را در تظاهراتی که در هاوانا پایتخت این کشور برگزار شده بود، بازداشت کردند.

در این تظاهرات که هر هفته روزهای یکشنبه به ابتکار یک جنبش مدنی تحت عنوان quotation mark بانوان سفیدپوش quotation mark برگزار می شود، شماری از همسران و مادران ناراضیان زندانی کوبایی شرکت می کنند و در بسیاری از موارد تظاهرات آنها به رویارویی با نیروهای پلیس منجر می شود.

همسران و مادران ناراضیان زندانی کوبایی می گویند کلیسای کاتولیک و کاردینال جیم اروتگا، نماینده کلیسای کاتولیک در کوبا، آنها را فراموش کرده اند.

برتا سولر، رییس جنبش بانوان سفید پوش، اعلام کرد زنان معترض در نظر دارند در مراسم مذهبی که قرار است پاپ فرانسیس در مدت اقامات خود در هاوانا در روزهای نوزدهم تا بیست و دوم سپتامبر برگزار کند، شرکت کنند و از رهبر کاتولیکهای جهان بخواهند به خشونتها و بدرفتاریهای پلیس کوبا با آنهایی که از حق خود برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز استفاده می کنند، پایان دهد.

دولت کوبا پیشتر با تظاهرات بانوان سفید پوش در روزهای یکشنبه مدارا می کرد اما از مارس سال گذشته که این گروه معترض همزمان با هفتمین سالگرد بازداشت همسران و نزدیکان خود تظاهرات کردند، مقامات کوبا برگزاری هر گونه تجمع یا تظاهرات آنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت چندین معترض کوبایی در آستانه سفر پاپ

بازداشت چندین معترض کوبایی در آستانه سفر پاپ