مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 شهریور 1394 ساعت 13:162015-09-14اقتصادي

روستاییان خراسان شمالی از راه اندازی اقامتگاه های «بوم گردی» استقبال نکردند


سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: متأسفانه روستاییان این استان از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی استقبال نکردند.

- "، اظهار داشت: تاکنون کمتر از 10 متقاضی برای گرفتن مجوز و راه اندازی این اقامتگاه ها در روستاها به این اداره کل مراجعه کرده اند.

وی افزود: این در حالی است که ظرفیت های مناسبی در روستاها و مناطق نمونه گردشگری در استان وجود دارد و اجرای طرح راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی نیز در سایر استان ها بسیار موفق بوده است.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: اقامتگاه های بوم گردی یا همان مسافرخانه های روستایی، نقش بسیاری در توسعه صنعت گردشگری دارند.

وی افزود: راه اندازی این اقامتگاه ها، می تواند زمینه و شرایط مناسب برای خدمات به گردشگران و طبیعت گردان و اقامت در روستاها را فراهم آورد و علاوه بر آن، سبب رونق اقتصادی و اشتغال در روستاها می شود.

افروند تصریح کرد: مسافران علاوه بر اقامت در روستاها از غذاهای سنتی و بومی هر منطقه استفاده می کنند و این امر به نوبه خود سبب توسعه روستاها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستاییان خراسان شمالی از راه اندازی اقامتگاه های «بوم گردی» استقبال نکردند

روستاییان خراسان شمالی از راه اندازی اقامتگاه های «بوم گردی» استقبال نکردند