مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 شهریور 1394 ساعت 23:252015-09-15بين الملل

بازداشت یک نوجوان آمریکایی مظنون به طراحی حمله علیه پاپ


پلیس آمریکا از بازداشت یک نوجوان 15 ساله در ماه گذشته خبرداد که گمان می رود حمله ای را در هنگام دیدار یک مقام بلند پایه مذهبی خارجی طراحی کرده بود.

بنابراعلام شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز، منظور از این مقام بلند پایه مذهبی خارجی پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان است .

پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی و وزارت امنیت داخلی این کشور در بیانیه مشترکی تصریح کردند این نوجوان که در فیلادلفیا بازداشت شد ، از گروه داعش الهام گرفته بود و تلاش می کرد حمله ای را که در خاک آمریکا طراحی شده بود ،انجام دهد.

این بیانیه مشترک که دوشنبه منتشر شد و در آن نامی از پاپ فرانسیس برده نشده است تصریح می کند این حمله طراحی شده شامل چندین مهاجم ، سلاح های گرم و مواد منفجره مختلف بود و یک مقام مذهبی خارجی را به مناسبت رویدادی در سطح بسیار بالا هدف قرار می داد.

پلیس تصریح کرد : این نوجوان 15 ساله شیوه های تهیه مواد منفجره را تهیه و آن را بر روی اینترنت منتشر کرده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، بنابراعلام اف بی آی ، این ماجرا آسیب پذیر بودن بخشی از جوانان آمریکا را که در برابر نظریات افراطیون داعش نفوذپذیر هستند ، نشان می دهد.

شماری از منابعی که با شبکه ای بی سی نیوز گفتگو کردند در عین حال خطرناک بودن این نوجوان را کم اهمیت دانستند و خاطر نشان کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت یک نوجوان آمریکایی مظنون به طراحی حمله علیه پاپ

بازداشت یک نوجوان آمریکایی مظنون به طراحی حمله علیه پاپ