مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مهر 1394 ساعت 18:302015-10-11اجتماعي

میهمانان ناخوانده تهران


در سال های اخیر، تهران میهمانان ناخوانده بسیاری داشته که پس از مدتی خود به میزبان تبدیل شده اند، یکی از این میهمانان که چند سال است در تهران جا خوش کرده اند، ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون و کمتر از ده میکرون است که البته امروز به اصلی ترین آلاینده هوای تهران تبدیل شده اند، آلاینده ای که آثار مخرب و مهلکی بر شهروندان به ویژه گروه های حساس جامعه همچون سالمندان و کودکان بر جای می گذارد.

در شرایطی که به نظر می رسد مردم تهران چاره ای ندارند جز اینکه خواه ناخواه با این ذرات معلق بی جان کنار آمده و همزیستی مسالمت آمیز با این میهمانان ناخوانده را پذیرفته باشند، میهمانان تازه ای که اتفاقاً از نظر ظاهری شبیه همان ذرات معلق هستند اما از نوع جاندار، وارد تهران شده و همچون گرد و غبار در هوای شهر پراکنده گشته اند.

این میهمانان جدید الورود که به سفید بالک یا مگس سفید معروف هستند و به دلیل شباهتی که با مگس دارند، می توان آنها را میکرو مگس نیز نامید، حشراتی اند که انبوهی از آنها در پهنه های مختلف شهر از جمله محدوده مرکزی تهران قابل مشاهده اند.

ناگفته نماند میکرو مگس ها آن قدر شیوع دارند که کارشان از مشاهده گذشته و کافی است در فضای باز یکی از نقاط مرکزی شهر و در ساعاتی از روز، چند ثانیه ای با تلفن همراه خود صحبت کنید تا ده ها حشره ریز به همراه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میهمانان ناخوانده تهران

میهمانان ناخوانده تهران