مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مهر 1394 ساعت 10:052015-10-12سياسي

کدخدایی: تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا مطالبه همه کشورهای اسلامی است


تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا در عربستان به روشن شدن علت وقوع این فاجعه انسانی کمک می کند.

عباسعلی کدخدایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: دولت عربستان براساس قوانین بین المللی در مقابل تامین امنیت حجاج و زائران خانه خدا مسئول است.

وی در پاسخ به این سوال که ابعاد فاجعه منا از چه مسیرهایی قابل پیگیری است، گفت: در مجامع بین المللی مرجع خاصی برای پیگیری حوادثی که برای حجاج عربستان پیش می آید تعیین نشده است اما پرونده منا هم از طریق دادسرای عربستان و هم دادگاه های کشورهایی که در این فاجعه قربانی داده اند، قابل پیگری است.

کدخدایی تاکید کرد: تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا مطالبه همه کشورهای اسلامی است، ضمن اینکه به نفع دولت عربستان است چرا که با روشن شدن ابعاد فاجعه قطعا برخی ابهاماتی که مبتنی بر قصور مسئولان این کشور در اداره امور حج است، برطرف می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارائه اسناد و مدارک از فاجعه منا به روشن شدن ابعاد آن کمک می کند یا خیر؟ افزود: دادستانی کل کشور شعبه ویژه ای را برای بررسی و پیگیری شکایات خانواده جان باختگان منا قرار داده است که قطعا ارائه مدارک و مستنداتی که احیانا در اختیار خاواده ها قرار دارد به روشن شدن ابعاد این فاجعه انسانی کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدخدایی: تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا مطالبه همه کشورهای اسلامی است

کدخدایی: تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا مطالبه همه کشورهای اسلامی است