مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آبان 1394 ساعت 10:002015-10-25پزشكي

حلقه مفقوده نارضایتی متقابل بیمار و پزشک کجاست؟


دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران گفت: در برخورد پزشک با بیمار باید تمامی عوامل موثر را در نظر داشته باشیم و نگاه یک جانبه به این موضوع اشتباه است، - در این فرآیند ایراد تنها به پزشک، بیمار، سیستم و جامعه وارد نیست بلکه مجموعه ای از این موارد سبب بروز نارضایتی می شود.

محمدعلی زارعیان در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، گفت: ممکن است گاهی پزشک زمان کافی در اختیار بیمار قرار ندهد که می تواند به دلیل خستگی، بالارفتن سن و کم حوصلگی وی باشد اما گاه نیز پیش می آید که پزشکان پرتجربه به دلیل تکرار الگوهای مشابه در بیماران و مهارت تشخیص بالا می توانند در زمان کوتاهی بیماری را تشخیص دهند چرا که در گذشته زمان طولانی را صرف دیدن بیماران با الگوهای مشابه کرده اند و دیگر شیوه تشخیص شان مبتنی بر الگوها شده است.

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران یادآور شد: گاه نیز به دلیل زمان محدودی که سیستم در اختیار پزشک قرار می دهد شاهد این نارضایتی هستیم.

به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که باید از 8 صبح تا 12 ظهر حداقل 20 بیمار را ویزیت کند، به طور طبیعی صرف زمان اضافه برای یک بیمار به معنای شاکی شدن بیماران بعدی است.

زارعیان در ادامه ضمن برشمردن مسائل سیستمیک و تاکید بر وجود مشکلات مالی برخی پزشکان گفت: گاهی پیش می آید که پزشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حلقه مفقوده نارضایتی متقابل بیمار و پزشک کجاست؟

حلقه مفقوده نارضایتی متقابل بیمار و پزشک کجاست؟