مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 آبان 1394 ساعت 06:552015-10-29بين الملل

ای پی / ایران با حضور در مذاکرات وین می تواند در حل بحران سوریه ایفای نقش کند


اسوشیتدپرس در گزارشی از بیروت به قلم زینا کرم و لی کیت نوشت :ایران این هفته برای نخستین بار در مذاکرات بین المللی درباره حل بحران سوریه شرکت خواهد کرد و به این ترتیب می تواند در تلاش ها به منظور یافتن راه حلی برای پایان دادن به بیش از چهار سال جنگ داخلی در سوریه که تاکنون حتی ذره ای پیشرفت درجهت صلح نداشته است ایفای نقش کند.

تهران که از حامیان اصلی بشار اسد رییس جمهور سوریه به شمار می رود در مذاکرات قبلی درباره سوریه حضور نداشت و این بار حضور ایران در چنین مذاکراتی نشان می دهد آمریکا به این نتیجه رسیده است که گفتگو درباره آینده سوریه بدون مشارکت ایران در مذاکرات نمی تواند موفق شود.

خبرها درباره حضور ایران در مذاکرات روز جمعه درباره بحران سوریه که قرار است در وین پایتخت اتریش برگزار شود باعث عصبانیت شورشیان سوری شد به طوری که اعلام کردند مشارکت ایران در چنین مذاکراتی تنها باعث طولانی تر شدن درگیری ها در سوریه خواهد شد.

این نشست باعث خواهد شد ایران و مهم ترین رقیب منطقه ای آن یعنی عربستان سعودی برسر یک میز حاضر شوند.

عربستان سعودی به همراه دیگر کشورهای عرب خلیج فارس تسلیحات در اختیار گروه های شورشی سوری قرار داده است و ایران نیز کمک مالی ، تسلیحاتی و مشاوران نظامی در اختیار رژیم بشار اسد رییس جمهور سوریه قرار می دهد تا از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ای پی / ایران با حضور در مذاکرات وین می تواند در حل بحران سوریه ایفای نقش کند

ای پی / ایران با حضور در مذاکرات وین می تواند در حل بحران سوریه ایفای نقش کند