مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آبان 1394 ساعت 11:202015-11-04اقتصادي

رهایی از اختلال خرید کردن


رییس نظام روان شناسی و مشاوره استان زنجان گفت: اعتیاد به خرید کردن های غیرضروری مانند همه اعتیادهای دیگر حد و مرز اقتصادی و اجتماعی ندارد و باید درمان شود.

- سیدعبدالله احمدی قلعه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: این اختلال می تواند افراد ثروتمند، طبقه کم درآمد و تقریباً همه کسانی که بین این دو محدوده درآمد دارند را درگیر خود کند و متأسفانه اکثر افرادی که دچار خرید بیمارگونه حاد هستند، کالاهایی که خریده اند را پنهان کرده یا درباره آن ها دروغ می گویند.

این در حالی است که اگر از کارت اعتباری استفاده کنند حتماً بیش از یک کارت دارند و به شکلی وسواس گونه نگران پول هستند، هم چنین انبار کردن کالاهایی که هرگز مورد استفاده قرار نمی گیرد میان این افراد رایج است و مدام در شرایط بحران مالی به سر می برند.

این روان شناس ادامه داد: متأسفانه افرادی که از این اختلال رنج می برند بارها فقط به خاطر محرک های احساسی خاصی مثل احساس خشم، افسردگی، تنهایی یا نگرانی به خرید کردن رو آورده و سعی نکرده اند با درک عواطف منفی خود و توسط راهکارهای دیگر به مقابله با آن بپردازند.

در واقع این افراد زمان زیادی از عمر خود را صرف گشتن در مغازه ها، ورق زدن کاتالوگ ها و یافتن اجناس ارزان قیمت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهایی از اختلال خرید کردن

رهایی از اختلال خرید کردن