مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آبان 1394 ساعت 10:402015-11-14پزشكي

عملیات وزارت بهداشت برای واکسیناسیون سرخک در 40 شهرستان


رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ضمن اشاره به مشاهده موارد بیماری سرخک در استان های جنوب شرقی کشور تحت تاثیر کشورهای همسایه، - عملیات وزارت بهداشت برای واکسیناسیون 2میلیون کودک 9ماه تا 15 سال در 40 شهرستان کشور را تشریح کرد.

دکتر سیدمحسن زهرایی در گفت وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حذف بیماری سرخک را جزو اولویت های اصلی وزارت بهداشت خواند و گفت: به همین دلیل، تغییرات این بیماری در سطح کشور به دقت پایش می شود و هدف آن است که هیچ موردی از این بیماری در کشور رخ ندهد؛ چراکه ما در مجاورت کشورهایی نظیر افغانستان و پاکستان هستیم که سطح واکسیناسیون در جامعه آنها پایین و البته بروز موارد سرخک و سرخجه نیز در این کشورها شایع است.

وی افزود: به همین دلیل هرگونه ضعف در سیستم ایمنی کودکان ما عملا امکان بازگشت بیماری سرخک و همه گیری های آن را در پی خواهد داشت.

متاسفانه طی ماه های اخیر افزایش موارد این بیماری را در استان های جنوب و جنوب شرقی کشور شاهد بودیم که افغانستان و پاکستان عمدتا منشاء بروز این موارد بودند؛ به طوری که تعداد موارد این بیماری نسبت به سال گذشته در استان های جنوب شرقی کشور افزایش نشان می داد، به همین دلیل به سرعت وارد عمل شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات وزارت بهداشت برای واکسیناسیون سرخک در 40 شهرستان

عملیات وزارت بهداشت برای واکسیناسیون سرخک در 40 شهرستان