مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 آبان 1394 ساعت 12:312015-11-17اقتصادي

هر کیلو خاویار چقدر می ارزد؟


مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با بیان اینکه درکشور های حاشیه دریای خزر صید قاچاق خاویار بیداد می کند، علل عدم موفقیت ایران درتوسعه پرورش و صادرات خاویار و راهکارهای حل آن را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رسانه های خبرگزاری تسنیم"،ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان درباره مباحث مطرح شده توسط برخی رسانه های خارجی مبنی بر اینکه در راستای کاهش وابستگی به نفت، خاویار ایرانی می تواند سبب رونق اقتصادی کشور شود، اظهارداشت: متاسفانه در حال حاضر خاویار در کشور مغفول واقع شده است و ما خاویار دریای خزر را عملا از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه در سال های نه چندان دور سهمیه ما در برداشت خاویار از دریای خزر 300 تن بوده است، گفت: الان ما به جایی رسیدیم که با ممنوعیت برداشت آن مواجه هستیم.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران با اشاره به اینکه از دست دادن خاویار دریای خزر علل مختلفی دارد، اضافه کرد: بخشی از این موضوع مربوط به ما و بخش عمده ای از آن مربوط به 4 کشور حاشیه دریای خزر یعنی آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان است.

قاسمی افزود: کشورهای مذکور هشدارهای داده شده در این زمینه را جدی نگرفتند و به بازسازی ذخایر مانند ایران توجه ویژه نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر کیلو خاویار چقدر می ارزد؟

هر کیلو خاویار چقدر می ارزد؟