مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 آبان 1394 ساعت 09:162015-11-21اقتصادي

چه بر سر صادرات خاویار می آید؟


مدیرعامل اتحادیه تکثیر و صادرات آبزیان گفت: ارزش ماهیان خاویاری به جهت استفاده از گوشت ماهیان نیست، بلکه به واسطه تخم ماهیان خاویاری است که به مروارید سیاه مشهور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رسانه های خبرگزاری تسنیم"،هنوزهم خاویار ایران حرف اول را در دنیا می زند پرسودترین و بهترین محصول صادراتی کشور در سال های گذشته، این روزها بی رونق روزگار سپری می کند به طوری که بر اساس بررسی آخرین آمار جمع آوری شده صادرات این محصول از 300 تن در سال 83 به 670 کیلوگرم در سال93 کاهش یافته است.

اما نباید فراموش کرد که در این میان کاهش میزان ذخایر دریایی و جلوگیری از صید این گونه از ماهیان می تواند از مهمترین دلایل ایجاد چنین وضعیتی باشد، شرایطی که موجب شده تا کشورهایی همچون چین پا به عرصه گذاشته و با استفاده از برند معروف خاویار دریای خزر در بازارهای جهان سودآوری می کنند.

بدیهی است خاویاری که روزی می گفتند می تواند جایگزین مناسبی برای صادرات نفت باشد و در سالیان نه چندان دور بیش از 300 تن از این محصول گران قیمت از کشورصادر می شد حال به مرز نابودی رسیده و تنها سالانه حدود600 کیلو گرم از آن به خارج صادر می شود.

اما با این روند چه بر سر صادرات خاویار خواهد آمد ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیرو پرورش صادرات آبزیان کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه بر سر صادرات خاویار می آید؟

چه بر سر صادرات خاویار می آید؟