مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آذر 1394 ساعت 11:212015-12-06فناوري

عروسک های باربی جدید اطلاعات کودکان را در اختیار هکرها قرار می دهند


تعدادی از عروسک های جدید باربی که قابلیت اتصال به شبکه های بی سیم وای – فای را دارا هستند به هکرها امکان می دهند تا اطلاعات شخصی مربوط به کودکان را سرقت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، محققان امنیتی از وجود حفره های امنیتی خطرناک در عروسک های یاد شده خبر می دهند که هک کردن عروسک های یاد شده موسوم به Hello Barbie را ممکن می کند.

از ابتدای عرضه عروسک های یاد شده در اوایل سال 2015 بسیاری از والدین و گروه های مدافع حریم شخصی و حقوق کودکان در مورد خطرات استفاده از آنها هشدار داده بودند.

در داخل این عروسک یک میکروفون نصب شده که به سوالات کودک گوش کرده و پاسخ مناسب به آنها را از طریق یک بانک داده انتخاب و ارائه می کند.

به همین منظور این عروسک از طریق فناوری بی سیم به اینترنت و یک سیستم کلود حاوی اطلاعات گوناگون در مورد موضوعات مختلف متصل می شود.

در واقع سیستم پرسش و پاسخ این عروسک با کودکان شباهت زیادی به برنامه های دستیار صوتی سیری و کورتانا در سیستم عامل های آی او اس و آندروید دارد.

کارشناسان امنیتی می گویند عروسک های سخنگوی سلام باربی پس از مدتی معاشرت با هر کودک از علائق، ترجیحات و اولویت های او مطلع می شوند و پاسخ های خود به وی را بر همین اساس تنظیم می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عروسک های باربی جدید اطلاعات کودکان را در اختیار هکرها قرار می دهند

عروسک های باربی جدید اطلاعات کودکان را در اختیار هکرها قرار می دهند