مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آذر 1394 ساعت 14:252015-12-06دانش

ادغام آزمون های آزاد و دولتی مستلزم افزایش سهم مصاحبه دانشگاه ها


عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: ادغام آزمون تحصیلات تکمیلی شرایط یکسانی را برای داوطلبان به وجود می آورد اما لازم است سهم مصاحبه دانشگاه ها افزایش یابد.

- علیرضا رضوانی در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد طرح ادغام آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه های آزاد و دولتی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: پذیرش متمرکز دانشجو در دانشگاه ها باعث می شود ارزشیابی یکسانی از داوطلبان صورت گیرد اما این مساله نیازمند فراهم آمدن شرایطی نیز هست.

وی افزود: پذیرش دانشجو در دانشگاه ها از طریق آزمون متمرکز باعث صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های اضافی می شود و از این رو مثبت است اما لازم است سهم مصاحبه دانشگاه ها در طرح سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی افزایش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در دنیا پذیرش داوطلبان تحصیلات تکمیلی از سوی اساتید صورت می گیرد تاکید کرد: لازم است خود استاد دانشجو را بپذیرد زیرا در دوران تحصیل دانشجو با استاد در ارتباط است و استاد می تواند توان پژوهشی علمی و اخلاقی دانشجو را ارزیابی کند.

رضوانی تصریح کرد: دانشجویانی در دوره کارشناسی تحصیل می کنند که با کسب رتبه خوب وارد دانشگاه می شوند اما در دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادغام آزمون های آزاد و دولتی مستلزم افزایش سهم مصاحبه دانشگاه ها

ادغام آزمون های آزاد و دولتی مستلزم افزایش سهم مصاحبه دانشگاه ها