مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آذر 1394 ساعت 23:352015-12-08سياسي

افغانستان خواستار همکاری بیشتر با ایران در مبارزه با تروریسم شد


وزیر امور خارجه کشورمان امشب در دیدار صلاح الدین ربانی همتای افغان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از دولت وحدت ملی افغانستان حمایت کرده و حمایت خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما از اسلام اباد، اقای ظریف همچنین به موضوع برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: با برگزاری این کمیسیون قادر خواهیم بود موضوع های مورد علاقه دو کشور را بطور مشترک دنبال کنیم.

وی همچنین به دستور سال جاری رهبر معظم انقلاب مبنی بر ثبت نام بیش از 300 هزار دانش آموز افغان در مدارس ایران که والدین آنها بطور غیر قانونی وارد ایران شده اند، اشاره کرد و این موضوع را نشانه عمق همکاری های میان دو کشور همسایه توصیف کرد.

صلاح الدین ربانی نیز در این دیدار، با قدردانی از مشارکت ایران در کنفرانس قلب آسیا، گزارشی از روند مذاکرات صلح در افغانستان ارائه و از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت وحدت ملی کابل تشکر کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان همچنین بر ضرورت افزایش رفت و آمد مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کرد و خواستار توسعه همکاری دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان خواستار همکاری بیشتر با ایران در مبارزه با تروریسم شد

افغانستان خواستار همکاری بیشتر با ایران در مبارزه با تروریسم شد