مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آذر 1394 ساعت 07:002015-12-09اقتصادي

خودروهای کره ای سبز می شوند


کره جنوبی در راستای تلاش های جهانی برای کاهش آلایندگی دی اکسید کربن و مقابله با تغییرات جوی، طرح بلندپروازانه ای برای افزایش چشمگیر تولید خودروهای دوستدار محیط زیست تا سال 2020 رونمایی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تحت اهداف سیاست مذکور که از سوی وزارت انرژی کره جنوبی منتشر شد، تولید سالانه خودروهای سبز مانند مدلهای هیبریدی و برقی از 80 هزار دستگاه در سال 2015 به 920 هزار دستگاه ظرف پنج سال آینده افزایش خواهد یافت.

سئول امیدوار است سهم این خودروها در بازار داخلی از حدود دو درصد کنونی به 20 درصد افزایش پیدا کند.

مساله آلایندگی خودروها در کره جنوبی در پی رسوایی تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی و استانداردهای آلایندگی جعلی، مورد توجه عمومی قرار گرفته است.

وزارت محیط زیست کره جنوبی ماه گذشته با صدور بیش از 12 میلیون دلار جریمه، به این خودروساز آلمانی دستور داد برای 125 هزار و 500 خودروی دیزلی فروخته شده در این کشور فراخوان دهد.

وزارت انرژی کره جنوبی برآورد کرده است که سیاست جدید خودروی سبز به سئول کمک خواهد کرد آلایندگی دی اکسید کربن را به میزان 3.

8 میلیون تن در پنج سال آینده کاهش دهد.

این وزارتخانه وعده داد برای کمک به خودروسازان داخلی مانند هیوندای در بهبود مدلهای برقی و پایین آوردن قیمت این خودروها، 150 میلیارد وون (127 میلیون دلار)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروهای کره ای سبز می شوند

خودروهای کره ای سبز می شوند