مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آذر 1394 ساعت 09:062015-12-09سياسي

ونزوئلا آبستن تحولات جدید


پایگاه خبری تحلیلی ونزوئلایی آپوره آ نوشت: شکست حزب حاکم در انتخابات مجلس ونزوئلا که اکثر کرسی ها را به گروه مخالف واگذار کرد می تواند سرآغاز سناریوی سیاسی جدیدی در این کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای ، برای بسیاری از مردم ونزوئلا و حتی مردم جهان نتیجه انتخابات پارلمانی ونزوئلا در 6 دسامبر (15 آذر) سال جاری یک پیروزی به شمار می آید؛ اما سوال این جاست که چرا نتیجه این انتخابات یک پیروزی قلمداد می شود؟ از لحاظ منطقی کاملا واضح است که پیروزی گفتمان غالب محافظه کاران در ونزوئلا به معنای مقاومت در برابر هرگونه تغییر و همچنین توجه به قدرت است.

گفتمانی که به طور قطع نفرتی عمیق از سطوح طبقاتی را از خود بروز می دهد، البته نفرت این گفتمان تنها شامل حال سطوح طبقاتی خاصی نمی شود بلکه طبقه الیگارشی و اشراف یا طبقه سفرای آمریکایی و یا حتی سطح طبقاتی متوسط را هدف قرار خواهد داد.

بیان موضوعاتی نظیر این که دموکراسی در این انتخابات پیروز شد و یا این پیروزی متعلق به تمام مردم ونزوئلاست، سخنی بی معنی و بی اساس است.

واضح است که پس از پیروزی مائوریسیو ماکری کاندیدای محافظه کار انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین نیز راستگرایان در ونزوئلا جایگاه بهتری خواهند یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ونزوئلا آبستن تحولات جدید

ونزوئلا آبستن تحولات جدید