مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آذر 1394 ساعت 11:152015-12-09بين الملل

سخنرانی وزیرامورخارجه ایران در اجلاس قلب آسیا در پاکستان


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پنجمین اجلاس قلب آسیا در پاکستان تاکید کرد افراط گرایی، تروریسم و مواد مخدر تهدیدهای بزرگی برای افغانستان، منطقه و کل جهان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما از اسلام آباد ، محمد جواد ظریف امروز دراسلام آباد گفت: افزایش شمار حملات در کشور افغانستان و تغییر جغرافیای ناامنی ها به مناطق نسبتا امن شمال، ورود مولفه ناامن کننده جدیدی با نام ها و نشان های جدید به خصوص گروه تروریستی داعش، شکاف ها در داخل گروه طالبان و احتمال سود بردن داعش از آن، از موارد بسیار نگران کننده است.

وی با تاکید براینکه شکل گیری یک همکاری موثر اقتصادی به کاهش ناامنی ها و مشکلات در منطقه کمک خواهد کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره و در طول دوران سخت در کنار مردم و دولت افغانستان بوده و در شرایط خطیر کنونی که آنها فصل نوینی را در حیات سیاسی خود با دولت وحدت ملی آغاز کرده اند، همین رویکرد را تداوم خواهد بخشید.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، با توجه به برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی و شرایط مناسب امنیتی و زیر ساخت های جاده ای و ریلی مصمم است تا به شکوفایی اقتصاد وتجارت در منطقه و بویژه افغانستان کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنرانی وزیرامورخارجه ایران در اجلاس قلب آسیا در پاکستان

سخنرانی وزیرامورخارجه ایران در اجلاس قلب آسیا در پاکستان