مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 دی 1394 ساعت 07:162016-01-02سياسي

سید یاسر جبراییلی برجام؛ در انتظار کمدی روز اجرا


وعده توافق با کدخدا و حل مسئله هسته ای و رفع تحریم ها، امروز جای خود را به توافق منهای کدخدا و تثبیت اتهام دروغین هسته ای(MD) و بقا و بازگشت تحریم ها داده است.

- شاید جناب حجت السلام روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای تصور این را نیز نداشتند که همزمان با گام های آخری که برای اتمام تعهدات خود در برجام برمی دارند، نظاره گر حرکت چکمه های آمریکایی روی توافق هسته ای باشند.

امروز به جرئت می توان گفت و صغیر و کبیر و منتقد و حامی در این باور شریکند که آمریکا زیر میز برجام زده است و اگر دولت، امید به یک دستاورد حداقلی درباره رفع تحریم ها داشت، امروز نیک می داند که عبارت روز اجرا در برجام، تبدیل به عنوان نمایشنامه طنزی شده که قرار است بر پایه آن، یک کمدی اجرا شود.

می توان البته این کمدی را نیز جشن گرفت و تبریک گفت و تشکر کرد، اما تردید نباید کرد که خود شادباش گویان نیز، انتظار این را که ملت این بساط را تسلیم شدن آمریکا با ابزار هنر دیپلماسی تلقی کنند و برای بازیگران سوت و کف بزنند، ندارند.

وضعیت امروز برجام به طور خلاصه این است: ایران تقریبا تمامی تعهدات خود را که در ماده 15 از بخش C ضمیمه 5 برجام آمده است، به اتمام رسانده است.

لفظ تقریبا را به این دلیل به کار می بریم که خبری از آخرین وضعیت قلب رآکتور آب سنگین اراک نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سید یاسر جبراییلی برجام؛ در انتظار کمدی روز اجرا

سید یاسر جبراییلی برجام؛ در انتظار کمدی روز اجرا