مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 دی 1394 ساعت 07:252016-01-04پزشكي

اختراع محقق جوان ایرانی در تشخیص زودهنگام بیماری های عصب بینایی


محقق بیست و یکمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی گفت: دستگاه ارزیابی نقص مردمک در تشخیص بیماری های عصب چشم تاثیر بسزایی دارد.

- امیرحسین وجدانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" گفت: با توجه به درگیر شدن عصب چشم در بسیاری از بیماری ها ازجمله MS؛ گلوکوم، تروما و ضربه ، این دستگاه در تشخیص زود هنگام بیماری و پیشبرد روند درمان اثر چشمگیری دارد.

وی ادامه داد: این دستگاه به صورت عینک برای معاینه عصب چشم بکار می رود و در ایران به ثبت اختراع رسیده و مراحل ثبت بین المللی آن هم درحال انجام است.

این محقق بیست و یکمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی افزود: تست هایی که توسط این دستگاه می توان انجام داد همان تست هایی است که هر پزشک متخصص و عمومی در معاینه چشم و بررسی اختلالات چشمی انجام می دهد و قابلیت شناسایی کوچکترین اختلالات چشمی را دارد.

وی درخصوص تفاوت این دستگاه با نمونه های مشابه گفت: درحال حاضر تست هایی که در معاینه چشم انجام می شود بوسیله چشم غیر مسلح و چراغ قوه است که ممکن است بر اساس شرایط محیطی نتایج متفاوتی داشته باشد اما این دستگاه قابلیت ثبت نتایج کمی و دقیق دارد که با نتایج چند هفته قبل بیمار قابل انطباق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع محقق جوان ایرانی در تشخیص زودهنگام بیماری های عصب بینایی

اختراع محقق جوان ایرانی در تشخیص زودهنگام بیماری های عصب بینایی