مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 دی 1394 ساعت 12:152016-01-11دانش

بانک «تصاویر هیجانی ایرانی» تهیه شد


برای نخستین بار در کشور بانک تصاویر هیجانی ایرانی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسط محققان دانشگاه شهید بهشتی تهیه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، شهریار شهیدی، مجری پروژه تهیه بانک تصاویر هیجانی ایرانی و تدوین ویژگی های شناختی آن ها درباره این پروژه اظهار کرد: بیشتر کشورها بانک تصاویر هیجانی مختص چهره های مردم خود را دارند تا هیجان های انسانی که به موجب آن فرد برانگیخته می شود در بانک اطلاعاتی متشکل از چهره ها و موقعیت های مختلف هیجانی داشته باشند.

در کشور ما نیز بانک هیجانی مربوط به چهره های خارجی استفاده شده و این نخستین بانک هیجانی با چهره های ایرانی است که اعتبار بسیار بالایی دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: با استفاده از بانک هیجانی قادر می شویم با شناسایی حالت های مختلف شناختی، عواطف و هیجاناتی که فرد نشان می دهد تشخیص داده شود.

همچنین یکی از کاربردهای این بانک ارزیابی هوش هیجانی است که با این روش هوش هیجانی افراد به صورت علمی سنجیده می شود.

شهیدی درباره کاربرد دیگر بانک تصاویر هیجانی گفت: تحقیقات نشان داده در درمان هایی همچون افسردگی با القای هیجانات مثبت به افراد این هیجانات در آنها افزایش پیدا می کند که این بانک در این مورد نیز تاثیرگذار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک «تصاویر هیجانی ایرانی» تهیه شد

بانک «تصاویر هیجانی ایرانی» تهیه شد