مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 دی 1394 ساعت 08:502016-01-12اقتصادي

مشتری جدید پای راه آهن تهران - مشهد


چین، روسیه، آلمان و حالا اسلوونی؛ لغو قریب الوقوع تحریم ها دست ایران را باز گذاشته تا با سنجش شرایط سرمایه گذاران خارجی، آنچه که بیشترین هم خوانی را با اهداف اقتصادی کشور دارد انتخاب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، اگر چند سال قبل ایران با خروج پر تعداد سرمایه گذاران خارجی رو به رو بود و آمار سرمایه گذاری خارجی در کشور به سختی افزایش می یافت، لغو تحریم ها که احتمالا تا چند هفته دیگر نهایی شود شرایط را به طور کلی تغییر داده است.

پس از حضور هیات های بلند مرتبه خارجی از کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس و ایتالیا که مقدمات ابتدایی و سیاسی حضور سرمایه گذاران در ایران را برداشتند حالا وقت آن رسیده که سرمایه گذاران و شرکت های خارجی که قصد عقد قرارداد مستقیم با ایران را دارند به داخل کشور سفر کنند.

با ورود موج نخست سرمایه گذاران پس از برجام وزارت راه و شهرسازی نیز شرایط را برای طبقه بندی و اولویت بندی پروژه های خود مناسب دیده و به دنبال استفاده حدکثری از فضای ایجاد شده است.

پس از معرفی تعداد قابل توجهی از طرح های عمرانی ایرانی در همایش رسمی که چند ماه قبل برگزار شده حالا زمان مذاکره بر سر طرح ها به شکل یک به یک رسیده است و در این میان به نظر می رسد طرح های نویی مانند برقی سازی قطار تهران - مشهد یکی از جذاب ترین طرح هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشتری جدید پای راه آهن تهران - مشهد

مشتری جدید پای راه آهن تهران - مشهد