مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 بهمن 1394 ساعت 23:552016-01-28بين الملل

انتقاد موسویان از برنز / ایران دویست سال مورد تهاجم قدرتها بوده است


حسین موسویان از اظهار نظر نیکلاس برنز دیپلمات سابق آمریکایی که خواستار شدت عمل دولت اوباما علیه ایران شده بود به شدت انتقاد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، نیکلاس برنز معاون وزیر خارجه سابق امریکا در 19 ژانویه در ستون عقاید مجله نیویورک تایمز ضمن طرفداری از مذاکره با تهران تاکید کرده بود که این مذاکره باید قوی و محکم و از موضع قدرت باشد.

وی از اوباما و جانشین آتی وی به عنوان رییس جمهوری خواسته بود یک موازنه درست در مورد ایران بیابد که در حد فاصل همکاری در مورد مسائل هسته ای و بازدارندگی ایران باشد.

نیویورک تایمز افزود: موسویان که خود یک دیپلمات و کارشناس هسته ای سابق ایران است در پاسخ برنز گفت که آقای برنز راست می گوید که بیش از دویست سال است که حاکمیت ، استقلال و یکپارچگی ایران مورد تهدید قدرت های جهانی و مناقشات منطقه ای قرار گرفته و این امر ، ایرانیان را در مقابل اشغالگری یا تسلیم شدن مقاوم بار آورده است .

به نوشته این کارشناس ایرانی ، توافق هسته ای حاصل رویکرد امریکا با محوریت تعامل ، مصالحه و مذاکرات انجام شده با رعایت احترام بود و سیاست زور و اجبار نبود که طی سال ها فایده ای جز گسترش برنامه هسته ای ایران نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد موسویان از برنز / ایران دویست سال مورد تهاجم قدرتها بوده است

انتقاد موسویان از برنز / ایران دویست سال مورد تهاجم قدرتها بوده است