مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 بهمن 1394 ساعت 15:012016-01-30اقتصادي

40شاخه گل نرگس معادل قیمت یک بشکه نفت


وقتی جایی نامی از خوزستان برده می شود ناخودآگاه همه یاد نفت و گاز و فولاد و کلی ثروت خدادادی دیگر می افتند که این سرزمین را متمایزترین نقطه کشور کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رسانه های خبرگزاری تسنیم" ، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بهبهان در این باره گفت: برخی نرگس زارهای بهبهان در سال های اخیر به اشتباه به گندم زار تبدیل شده است .

این رخداد تلخ بدون کنترل و بی رویه پیش می رود تا اینکه در گوشه ای از تاریخ، مساحت این نرگس زارها از 700 هکتار که به صورت طبیعی در مراتع وجود داشت به تنها 30 هکتار تقلیل می یابد.

گل نرگس علاوه بر مزایای اقتصادی به لحاظ فنی نیز از بسیاری محصولات کشاورزی دیگر برتر است و مهمترین برتری آن کاشت تنها یک بار گل و برداشت سالانه آن بدون داشت است.

البته عدم نیاز به آبیاری و تنها اتکا به آب باران و در واقع عدم نیاز به نگهداری، برتری دیگری است که خود به تنهایی می تواند عاملی برای رقابت این محصول با گندم باشد.

قدمت 5000 ساله نرگس زارهای بهبهان سید جمال موسوی، قدمت نرگس زارهای بهبهان را پنج هزار سال عنوان کرد و افزود: در اکتشافاتی که در سال 1361 از منطقه تاریخی ارجان به دست آمد به مستنداتی رسیدیم که قدمت گل نرگس بهبهان را مشخص می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40شاخه گل نرگس معادل قیمت یک بشکه نفت

40شاخه گل نرگس معادل قیمت یک بشکه نفت