مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 بهمن 1394 ساعت 10:262016-02-05بين الملل

مرگ ملک عبدالله و تغییر موازنه منطقه به نفع ایران/تغییر سیاست منطقه ای ملک سلمان


اعلام خبر فوت ملک عبدالله با ورود جنبش انصار الله به صنعاء همزمان شد که این به معنی موازنه قدرت منطقه ای به نفع ایران در کشمکش با عربستان بود.

- با روی کار آمدن ملک سلمان، سیاست های عربستان و اولویت های آن نیز دستخوش تغییر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم"، پس از فوت ملک عبدالله بن عبدالعزیز و تکیه زدن ملک سلمان بر تخت پادشاهی، سیاست های عربستان و اولویت های منطقه ای آن دستخوش تغییر شده و هم پیمانی های جدیدی را با رویکردی متفاوت رقم زده که محور آن بر تشکیل ائتلاف گسترده اهل تسنن قرار گرفت.

کشمکش پنهان و پیدا در داخل خاندان سعودی همه می دانند که کشمکش بر سر جانشینی پادشاه بین جریان ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه متوفی سعودی و جریان سدیری ها در جریان بود و این کشمکش موضوع پنهانی نبود بلکه علنی و روشن بود اما کشمکش دیگری نیز به طور پنهانی و غیر علنی تا این لحظه در جریان است که ناشی از دیدگاههای هر یک از دو جریان مزبور در مورد اولویت ها و نیز هم پیمانی های منطقه ای عربستان است.

کشمکش پنهانی در سطح منطقه و نیز از نظر ژئو سیاسی بسیار مهم تر از کشمش علنی است که در بالا به آن اشاره شد، زیرا این کشورها و گروههای و هم پیمانی های جدیدی را بین کشورهای منطقه شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ ملک عبدالله و تغییر موازنه منطقه به نفع ایران/تغییر سیاست منطقه ای ملک سلمان

مرگ ملک عبدالله و تغییر موازنه منطقه به نفع ایران/تغییر سیاست منطقه ای ملک سلمان