مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 بهمن 1394 ساعت 15:202016-02-18سياسي

یاد اولین بانوی تاریخ نگار جهان گرامی داشته شد


یاد مستوره اردلان،شاعر، نویسنده و اولین بانوی تاریخ نگار جهان در دانشگاه کردستان گرامی داشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان،در آغاز این مراسم که به همت انجمن ادبی اهورا برگزار شد، سیدمحمدجواد حسینی صدر معاون مدیر امور اجتماعی دانشگاه کردستان اظهار کرد: هر قدرتی در طول تاریخ نقاط تاریک و روشنی دارد و مستوره کردستانی یکی از نقاط روشن حکومت اردلان است.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری دانشگاه کردستان در حوزه فرهنگ کردی بسیار فعالانه عمل کرده و با اجرای برنامه های مختلف در قالب همایش و بزرگداشت هنرمندان کرد ، در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام هنرمندان فعالیت می کنند.

وی حمایت از این انجمن ها را در راستای حفظ نام بزرگان و مفاخر کردستان را وظیفه دانست و بر ادامه حمایت از فعالیت این انجمن ها تاکید کرد.

در ادامه این مراسم عدنان برزنجی، از فعالان حوزه زبان و ادبیات کردی مستوره را مهمترین شخصیت کرد دانست که در زمانی که محدودیت زیادی برای زنان در همه زمینه ها وجود داشته است، در بالاترین سطح شعر سروده و نام خود را به عنوان اولین زن تاریخ نویس جهان ثبت کرده است.

وی از نبود خیابان و یا میدانی در شهر سنندج به نام این شاعر انتقاد کرد و خواستار در نظر گرفتن مکانی مناسب برای استقرار مجسمه این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یاد اولین بانوی تاریخ نگار جهان گرامی داشته شد

یاد اولین بانوی تاریخ نگار جهان گرامی داشته شد