مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 اسفند 1394 ساعت 12:252016-02-27اقتصادي

لیست کالاها و تعرفه های ترجیحی ایران با شش کشور


بر اساس اطلاعات سازمان توسعه تجارت، ترجیحات تعرفه ای ایران با شش کشور برقرار است که شامل کشورهای ترکیه، ازبکستان، کوبا، قرقیزستان، بلاروس و بوسنی و هرزگوین می شود و عمده کالاهای شامل تجارت ترجیحی نیز محصولات کشاورزی، - دارویی و پتروشیمی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، ایران تعرفه ترجیحی در خصوص برخی از کالاها با این شش کشور دارد؛ به این معنا که در تجارت فی ما بین کالاهایی که در لیست ترجیحات تعرفه ای قرار دارند با عوارض گمرکی پایین تر از حد معمول اجازه واردات به کشور مقصد را دارند.

بر اساس لیست تعرفه های ترجیحی ایران با دیگر کشورها، عمده کالاهایی که ایران برای آنها از کشورهای مقصد درخواست تعرفه ترجیحی کرده است شامل محصولات باغی، خشکبار، محصولات شیلاتی، سایر محصولات غذایی، برخی محصولات پتروشیمی، تجهیزات پزشکی، مواد دارویی، محصولات بهداشتی، سیمان، پوشاک، فرش و انواع کفپوش ها، شیرآلات صنعتی و .

می شود.

در مقابل نیز متناسب با کشورهای مبدأ لیست کالاهایی که درخواست تعرفه های ترجیحی آنها برای ایران ارسال شده است، عمدتا شامل برخی محصولات باغی و میوه جات، محصولتا نساجی، پوشاک، پارچه، فرآورده های آرایشی و بهداشتی، کاغذ، لوازم خانگی، مبلمان و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیست کالاها و تعرفه های ترجیحی ایران با شش کشور

لیست کالاها و تعرفه های ترجیحی ایران با شش کشور