مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 اسفند 1394 ساعت 10:312016-03-02سياسي

دادگاه عالی ونزوئلا قدرت نظارتی مجلس را لغو کرد


رسانه ونزوئلایی کورئو دل اورینوکو گزارش داد: دادگاه عالی ونزوئلا قدرت نظارتی مجلس این کشور بر دستگاه های قضایی، شهروندی و انتخاباتی را لغو کرده است.

- ، دادگاه عالی ونزوئلا روز گذشته طی حکمی قدرت نظارتی مجلس این کشور بر دستگاه های قضایی، شهروندی و انتخاباتی را لغو کرد.

براساس این حکم، مجلس ملی ونزوئلا اجازه بازبینی یا لغو روندهای پیشین انتخاب و انتصاب هیئت قضات را ندارد و هرگونه فعالیت در این زمینه خلاف قانون محسوب می شود.

دادگاه عالی ونزوئلا همچنین اعلام کرد که مجلس این کشور می تواند بر فعالیت های دولت ونزوئلا نظارت داشته باشد اما نظارت این دستگاه بر سایر قوای عمومی ممنوع است.

این حکم ساعاتی پس از آن صادر شد که مجلس ملی ونزوئلا گزارش یک کمیسیون ویژه مبنی بر نقض قانون توسط مجلس سابق برای انتصاب 13 قاضی اصلی و 21 قائم مقام دادگاه عالی را در جلسه خود به بحث گذاشت.

کارلوس بریزبیتیا نماینده اپوزیسیون مجلس ونزوئلا و رییس کمیسیون بررسی موضوع انتصاب قضات، در این رابطه عنوان کرد: هیچ شکی وجود ندارد که اقدام صورت گرفته در مورد انتصاب 13 قاضی و 21 قائم مقام، خلاف قانون بوده است.

وی افزود: کمیسیون ویژه شواهدی در دست دارد که نشان می دهد، برخی قضات برکنار شده در سال 2015 به اجبار مراحل بازنشستگی خود را جلو انداخته اند تا بدین وسیله مجل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه عالی ونزوئلا قدرت نظارتی مجلس را لغو کرد

دادگاه عالی ونزوئلا قدرت نظارتی مجلس را لغو کرد