مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 اسفند 1394 ساعت 12:002016-03-08پزشكي

40 سال از استانداردهای درمان سوختگی عقب هستیم


رییس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: وضعیت سوختگی در کشور اسفناک است و در این زمینه 40 سال از استانداردهای دنیا عقب هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، دکتر جواد فاطمی در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به وضعیت اسفناک سوختگی در کشور، گفت: سوختگی مختص کشورهای فقیر است و در کشورهای توسعه یافتگی مشکل سوختگی تا حد زیادی حل شده است.

وی ادامه داد: آمار سوختگی در کشور ما بسیار بالاست و 180 هزار نفر در سال می سوزند که از این تعداد 30 هزار نفر می میرند.

یعنی روزی 10 نفر در کشور به دلیل سوختگی فوت می کنند.

فاطمی با بیان اینکه از لحاظ استانداردهای سوختگی 40 سال از کشورهای توسعه یافته عقب هستیم گفت: در کشورهای توسعه یافته به دلیل پیشگیری، آمار سوختگی کاهش یافته و از هر 1000 نفر 5 نفر می سوزند که این آمار در کشور ما 40 نفر است و در اتیوپی 80 نفر.

وی با بیان اینکه در کشور ما سوختگی در سال 1990 دهمین عامل مرگ زودهنگام بوده است، گفت: در حال حاضر سوختگی به هشتمین علت مرگ زودهنگام در کشور تبدیل شده، یعنی سه پله نیز سقوط کرده ایم.

رییس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به هزینه های سوختگی در کشور گفت: هر درصد سوختگی 5 میلیون هزینه درمان دارد و فردی که دچار 30 درصد سوختگی شده باشد باید 150 میلیون هزینه کند که چنین پولی را بیماران سوختگی که مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 سال از استانداردهای درمان سوختگی عقب هستیم

40 سال از استانداردهای درمان سوختگی عقب هستیم