مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 ساعت 10:562016-03-09اقتصادي

زنگنه درباره قیمت نفت اظهار نظر نکند/ اداره مملکت با نفت 25 دلاری فرافکنی بیش نیست


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس دولت دهم گفت: هرگاه وزیر نفت کشورمان در اجلاسی شرکت می کند بلافاصله پس از آن با سقوط قیمت نفت مواجه می شویم! از این رو به زنگنه توصیه می کنم که در خصوص قیمت نفت اظهار نظر نکند! - بهروز مرادی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس دولت دهم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور مبنی براینکه مملکت را با نفت 25 دلاری اداره کرده ایم، اظهار داشت: در تعیین قیمت جهانی نفت یکسری عوامل بنیادین موثر هستند که از جمله می توان به بحث عرضه و تقاضا، هزینه تمام شده یک بشکه نفت با توجه به نوع تکنولوژی به کار رفته در آن نیز اشاره کرد.

وی عاملی دیگر در تعیین قیمت جهانی نفت را برخی مسائل غیر بنیادین برشمرد و افزود: به طور مثال با مطرح شدن بحث امنیت انرژی که یک عامل غیربنیادین در تعیین قیمت نفت به شمار می رود حساسیت ها در این زمینه برانگیخته می شود؛ معتقدم در خصوص تعیین قیمت نفت بیش از آنکه عوامل بنیادین تعیین کننده باشند عوامل غیربنیادین عواملی مهم و اساسی به ویژه در ایام کنونی به شمار می روند.

مرادی سیاست دولت روحانی در حوزه نفتی کشور را سیاستی غیرواقع گرایانه دانست و تصریح کرد: در حالی که در بازار جهانی شاهد بیش از سه میلیون بشکه نفت عرضه مازاد در کشور هستیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگنه درباره قیمت نفت اظهار نظر نکند/ اداره مملکت با نفت 25 دلاری فرافکنی بیش نیست

زنگنه درباره قیمت نفت اظهار نظر نکند/ اداره مملکت با نفت 25 دلاری فرافکنی بیش نیست