مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 اسفند 1394 ساعت 12:052016-03-10بين الملل

پاریس برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین شرط گذاشت


در صورت شکست طرحش برای ازسرگیری عملیات صلح میان دو طرف فلسطینی و اسراییلی، پاریس به طور خودکار کشور فلسطین را به رسمیت نخواهد شناخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه رای الیوم، ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه در حالی این سخنان را بر زبان آورد که لوران فابیوس، وزیر خارجه سابق فرانسه در اواخر ژانویه گذشته تاکید کرد که در صورت شکست طرح صلح فرانسه، پاریس کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

البته این سخن فابیوس واکنش تند و انتقاد شدید مسئولان رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت که از جمله آنها بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در فوریه گذشته طرح فرانسه را نگران کننده توصیف کرد و گفت: این پیشنهاد می گوید ما یک کنفرانس بین المللی برگزار خواهیم کرد و در صورت شکست این طرح، پیش از این تصمیم گرفتیم که بدون توجه به پیامدها کشور فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

نتانیاهو افزود: این طرح ضامن شکست کنفرانس است زیرا فلسطینی ها تا زمانی که پیشاپیش بدانند با درخواست هایشان موافقت خواهد شد، هرگز نیازی نمی بینند که کاری انجام دهند.

آیرو در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سامح شکری، همتای مصری خود، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مانند وزیر خارجه قبلی، در صورت شکست طرح مذکور کشور فلسطین را به طور خودکار به رسمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاریس برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین شرط گذاشت

پاریس برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین شرط گذاشت